Sylwia Dziekańska
Sylwia Hojda
Psycholog

Cześć! Nazywam się Sylwia Hojda

Sylwia Dziekańska
Sylwia Hojda
Psycholog

Jestem psychologiem, a w uproszczeniu dla dzieci: panią „pytajką”, której można powierzać najskrytsze myśli.

W  pracy z drugim człowiekiem, w szczególności z tym ‚mniejszym’ wiekiem ważna jest dla mnie dobra relacja, oparta na szacunku, otwartości i poczuciu bezpieczeństwa. 

Wspieram dzieci, młodzież i ich opiekunów w różnych trudnościach z jakimi się spotykają. Wspólnie odkrywamy posiadane już umiejętności, ale też pokazuję odpowiednie narzędzia do radzenia sobie z przeciwnościami.

Zapraszam do siebie:

DZIECI 2-10 lat, gdy:

  • Potrzebne jest wsparcie w adaptacji w żłobku, przedszkolu, szkole, nowym miejscu zamieszkania
  • Placówka opiekuńcza zgłasza trudności dziecka w różnych obszarach codziennych wyzwań
  • Rodzic/ opiekun ma niepokojące go obserwacje
  • Dziecko często się boi
  • Dziecku trudno rozpoznać i wyregulować własne emocje
  • Dziecko nie wierzy w siebie
  • Rodzice się rozstają, rozwodzą
  • Kiedy dziecku trudno jest odnaleźć się w relacjach społecznych z innymi dziećmi i dorosłymi, w zawieraniu znajomości i ich podtrzymywaniu
  • Z diagnozą ADHD

NASTOLATKÓW 11- 17 lat, którzy:

  • Odczuwają lęk
  • Dokonują samookaleczeń
  • Nie czują swojej wartości
  • Mają obniżony nastrój
  • Doświadczają straty w relacjach: rozwód rodziców, rozstania z przyjaciółmi, chłopakiem/ dziewczyną, śmierć bliskiej osoby

RODZICÓW/ OPIEKUNÓW, którzy:

  • Potrzebują być wysłuchani z wyzwań wynikających z roli opiekunów jaką pełnią dla swoich dzieci
  • Otrzymali diagnozę dziecka (ADHD, Spektrum Autyzmu i inne) i chcieliby otrzymać wsparcie i psychoedukację
  • Chcą przygotować siebie i dziecko do nowego wyzwania jak pójście do żłobka, przedszkola, szkoły.
  • Potrzebują pierwszej pomocy psychologicznej (utrata pracy, strata relacji- rozwód, rozstanie, śmierć, zakończenie przyjaźni)

Swój warsztat pracy doskonale dzięki uczeniu się od dzieci i młodzieży w codziennej pracy z nimi, jak również dzięki różnego rodzaju warsztatom i kursom prowadzonym przez profesjonalistów w dziedzinie psychologii i psychoterapii.

W swojej pracy opieram się na nurcie poznawczo-behawioralnym, który daje ciekawe narzędzia, umiejętności do radzenia sobie z trudnościami.

Podczas konsultacji i obserwacji wykorzystuje swoje doświadczenie zdobyte podczas pracy jako Terapeuta Integracji Sensorycznej, w związku z tym na zgłaszane problemy patrzę z różnych perspektyw.

Certyfikaty:

  • Praktyczny kurs dla psychologów dziecięcych
  • Terapeuta TUS 1 i 2 stopnia
  • Terapeuta i Diagnosta Integracji Sensorycznej
  • Praktyczny Kurs Interwencji Kryzysowej
  • :

Kursy:

  • „Wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczym”,
  • „Kreatywne interwencje poznawczo-behawioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży”,
  • „Interwencje poznawczo-behawioralne w pracy z dzieckiem/nastolatkiem z ADHD”, 
  • „Samouszkodzenia – jak pracować z młodym człowiekiem i jego otoczeniem?”,
  • „Dziecko/nastolatek w spektrum autyzmu w gabinecie terapeuty”, 
  • Instytut Terapii Poznawczo- Behawioralnej- Praktyczny Kurs Interwencji Kryzysowej,
  • „Terapia mutyzmu selektywnego w podejściu poznawczo-behawioralnym”,
  • „Problemowe zachowania seksualne w dzieciństwie”,
  • „Praca metodą ekspozycji z dziećmi i młodzieżą”,
  • „Diagnoza i terapia nadwrażliwości dźwiękowych u dzieci i młodzieży. Mizofonia, fonofobia, hiperakuzja”.
Przewiń do góry