Що таке заходи з підготовки до школи?
Dzięki zajęciom przygotowawczym do rozpoczęcia nauki szkolnej, dziecko, ma możliwość wykorzystać twórczy potencjał i nabyte umiejętności w celu rozwoju intelektualnego. Pedagog wykorzystuje w pracy metody terapii ręki, bajkoterapii, dramy, metody matematycznej Gruszczyk-Kolczyńskiej, metodę globalnego czytania i wiele innych metod, które sprzyjają rozwojowi dziecka.
Głównym założeniem zajęć jest zapewnienie kompleksowej gotowości dzieci do nauki w klasie pierwszej. Dbamy o rozwój psychomotoryczny dziecka, przygotowując je pod kątem funkcji leżących u podstaw umiejętności pisania, czytania i rachowania. Dodatkowo zapewniamy rozwój społeczny, poprzez socjalizowanie w grupie rówieśniczej.
Cele szczegółowe:
▪ doskonalenie umiejętności motorycznych niezbędnych do nauki pisania;
▪ rozwianie wrażliwości słuchowej i wzrokowej;
▪ rozwijanie sprawności manualnej;
▪ rozwijanie mowy i kształtowanie kompetencji językowych
▪ doskonalenie umiejętności wypowiadania się;
▪ dostrzeganie i rozumienie rytmów;
▪ usprawnianie narządów artykulacyjnych;
▪ rozwijanie umiejętności analizy i syntezy wyrazów i zdań
▪ doskonalenie i ćwiczenie grafomotoryki
▪ rozwijanie wrażliwości artystycznej
▪ ćwiczenie pamięci słuchowej;
▪ rozwijanie ciekawości dziecięcej, przy jednoczesnym kierunkowaniu na badanie otaczającego świata
▪ budowanie pewności siebie i umacnianie poczucia własnej wartości
▪ budowanie więzi społecznych w grupie rówieśniczej
▪ doskonalenie umiejętności społecznych poprzez wspólne zabawy
Dla kogo przeznaczone są zajęcia?
Zajęcia polegają na grupowej pracy (grupa ok. 4-5 osób), dzięki której dziecko nabywa niezbędnych umiejętności edukacyjnych i społecznych, niezbędnych w szkole. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku 5-7 lat.
Na prośbę rodziców, zajęcia mogą odbywać się indywidualnie.
Efekty
☑ rozwijanie potencjału umysłowego;
☑ doskonalenie i poprawa umiejętności szkolnych tj. pisanie, czytanie, liczenie;
☑ budowanie pewności siebie;
☑ poprawa koncentracji uwagi;
☑ doskonalenie pamięci wzrokowej i słuchowej;
☑ redukcja zaburzeń umiejętności manualnych i grafomotorycznych;
☑ kształtowanie umiejętności porównywania, segregowania i samokontroli;
☑ wzmocnienie poczucia własnej wartości;
☑ umiejętność radzenia sobie z porażką i przegraną;
☑ budowanie relacji społecznych;
☑ reedukacja zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych;
☑ doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych;
☑ poprawa orientacji przestrzennej